Do wielu szkół, zwłaszcza w większych miastach, wchodzi się przez podziemia, gdyż w większości starszych budynków szatnie ulokowane są w piwnicach. Jakie jest pierwsze wrażenie osoby, która wchodzi do szkoły? Czy to duże wyzwanie organizacyjne, by mieć jednocześnie zachęcające wejście główne (dla gości) i wejście do szatni (dla uczniów)? Wizerunek szkoły zależy dziś przede wszystkim od opinii wyrażanych przez rodziców i uczniów w internecie, ale gdy chcemy szkołę lepiej poznać, musimy się do niej wybrać osobiście. Główne wejście do szkoły jest jej wizytówką i wiele o niej mówi.
Pobierz dokument na dole strony pt. PIERWSZE WRAŻENIE – WEJŚCIE DO SZKOŁY i zapoznaj się historiami szkół w Berlinie (Niemcy) oraz Wrocławiu i Książenicach(Polska).

Ważnym elementem budynków szkolnych są korytarze. Zazwyczaj to puste przestrzenie, które aż proszą się, aby je lepiej zagospodarować. Czy to są miejsca, które też służą edukacji? W jaki sposób włączyć je w życie szkoły?
Pobierz dokument na dole strony pt. SZKOLNE KORYTARZE I PLACE i zapoznaj się historią szkoły w Sopocie (Polska).

Popularne powiedzenie mówi, że najlepiej uczymy się wtedy, gdy nie wiemy o tym, że się uczymy. Gdy dzieje się to niejako przy okazji. W większości szkół uczniowie pokonują dziesiątki schodów w drodze na zajęcia. Wcale nie trzeba wiele zrobić, aby zmienić je w schody „dydaktyczne”.
Jak zrobiono to w szkołach w Ostrowie Wielkopolskim, Płocku i Łodzi (Polska)? Pobierz dokument na dole strony pt. SCHODY DO WIEDZY i przeczytaj.

Czytanie książek, czy to w tradycyjnej formie, czy w postaci coraz popularniejszych e-booków, ma pozytywny wpływ na rozwój intelektualny ucznia. Poszerza ogólną wiedzę o „dorosłym” świecie nieporównywalnie lepiej niż szkolne podręczniki, rozwija wyobraźnię, wzbogaca słownictwo, pobudza do refleksji. A jednak coraz mniej dzieci i młodzieży czyta książki. Szkoła powinna wspierać rozwój czytelnictwa już wśród najmłodszych uczniów. Duża w tym rola nauczycieli i bibliotekarzy, ale wydaje się, że również szkolna przestrzeń edukacyjna może być lepiej zorganizowana, aby zachęcać do czytania książek.
Jak wygospodarować w szkole przestrzeń do czytania książek? Pobierz dokument na dole strony pt. NOWE PRZESTRZENIE DLA CZYTANIA i przeczytaj.