Eduspaces21

Przestrzenie edukacji 21. Otwieramy szkołę!
kurs on-line

PL EN

Moduł 2. Wprowadzenie

W tym module przyjrzymy się fizycznej i architektonicznej przestrzeni edukacji.

Zapewnimy Ci nie tylko solidną dawkę teorii, ale poznasz także historie wielu szkół, które w praktyce zmagały się z podobnymi jak Twoje wyzwaniami.

Jesteśmy przekonani, że te przykłady zainspirują Cię do wprowadzenia wielu pozytywnych zmian.

 

Przestrzeń w której się uczymy ma istotny wpływ na jakość nauki. Ale nawet najbardziej nowoczesny i elegancki budynek szkoły nie wystarczy, aby stwierdzić, że w tym oto miejscu mamy do czynienia z najwyższej klasy, nowoczesną edukacją. Podobnie jak w przypadku szkoły bogatej w technologie edukacyjne, także i nowoczesna architektonicznie szkoła może być też przykładem pedagogiki nieprzystającej do realiów XXI wieku.

 

Wyzwaniem dla jakości kształcenia pozostaje taka organizacja przestrzeni fizycznej i architektury budynku, aby w jak najlepszym stopniu wykorzystać potencjał przychodzących do szkoły uczniów, nauczycieli i rodziców.

To właśnie pedagodzy powinni mieć decydujący wpływ na architektów, artystów i projektantów pracujących nad projektem architektonicznym szkoły, ale także na samą społeczność szkoły już istniejącej. Przecież zmieniać możemy i powinniśmy także to, co już zaprojektowano.

W tym procesie muszą brać udział uczniowie. Tak naprawdę to oni są głównymi gospodarzami szkolnych przestrzeni.